Run Your Way: Sukces kampanii, która poruszyła świat aktywnych
Wyzwania:
- Inflacja, ograniczanie zakupów oraz oszczędności negatywnie wpływały na sprzedaż produktów w kategorii.
- zmiana polityki cenowej marki wykluczającej promocje
- zmiana percepcji zakorzenionej od dłuższego czasu wokół New Balance, jako marki lifestylowej a nie sportowe
Strategia:
Punktem wyjścia było umieszczenie kampanii w środowisku, które jest naturalne dla osób aktywnych. Dlatego priorytetem było dotarcie do nich poprzez działania offline. Natomiast działania online posłużyły do poszerzenia zasięgu kampanii i zwiększenia jej skali. Dodatkowo uprościliśmy komunikat, aby był bardziej zrozumiały i łatwiejszy do zapamiętania.
Zakres działań:
Stworzyliśmy spójny ekosystem kampanii, który połączył działania offline i online, maksymalizując efektywność przy ograniczonym budżecie.
Offline: Zadbaliśmy o widoczność w kluczowych lokalizacjach: siłownie, metro, mural, DOOH i OOH.
Organizowaliśmy cykliczne spotkania grup biegowych, aktywizując społeczność i budując zaangażowanie.
Online: Współpracowaliśmy z popularnymi portalami bliskimi naszej grupie docelowej.
Wzmocniliśmy wiarygodność marki, angażując influencerów jako ambasadorów kampanii.
Komunikacja wideo:Prowadziliśmy ongoingową kampanię online z dominującym udziałem wideo, które skutecznie zwiększało zapamiętywalność przekazu
Media
- offline & online, display & video
- Google Ads, Meta, Programmatic, YouTube
- eventy, content marketing, ooh, dooh
Wyniki
- Marka NewBalance umocniła znacząco swoją pozycję w kategorii obuwia sportowego.
- Znajomości spontanicznej marki w kategorii Obuwie Sportowe wzrósł o 24% (7 p.p) do poziomu 36%, osiągając najwyższy wzrost wśród konkurencji w danym okresie
- Kampania RunYourWay była ostatnią z 3 dużych kampanii realizowanych przez nas, która przyczyniła się do długofalowego wzrostu rozpoznawalności marki New Balance. Miernikiem tego wzrostu jest trend zapytań o markę NewBalance w Google Trends