Nowa strategia komunikacji dla sieci sklepów E.Leclerc
Cele
- Zwiększenie rozpoznawalności sklepów Leclerc i zwiększenie zasięgów treści,
- Budowa percepcji sklepów Leclerc jako atrakcyjnych, ciekawych i przystępnych,
- Zbudowanie wokół marki community wśród potencjalnych i realnych Klientów,
- Wzmocnienie nowego pozycjonowania
Idea komunikacyjna
Przygotowując nową strategię komunikacji skupiliśmy się na potrzebach Klienta. Zależy nam, by nasi konsumenci jedli i żyli lepiej każdego dnia. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy nową ideę komunikacyjną oraz identyfikację wizualną, która pojawiła się również w sklepach, gazetkach i innych materiałach klienta.
W kampanii launchującej nową platformę wykorzystaliśmy claim: Wybór w dobrej cenie
Nasza komunikacja opiera się na wyborze: wybierając zakupy w E.Leclerc nie tylko masz dostęp do ogromu produktów, ale są to produkty w dobrej cenie.
E.Leclerc jest pozycjonowany jako idealne miejsce na codzienne zakupy. To sklep z bogatym asortymentem w dobrej cenie – każdy wybierze tam coś dla siebie!
Produkcja kreatywna
Na potrzebę nowej komunikacji zrealizowaliśmy sesję foto – wideo, dzięki której powstały assety kampanijne promujące i tłumaczące nową ideę komunikacyjną marki.
Strategia i komunikacja
Działania wdrożyliśmy w sierpniu 2023 r. Na początku skupiliśmy się na zbudowaniu widoczności marki na Facebooku oraz Instagramie. Chcieliśmy nie tylko zwiększyć świadomość marki, ale zyskać również zaufanie klientów. Osiągnęliśmy to poprzez komunikację szerokiego wyboru produktów dostępnych w sklepach z uwzględnieniem potrzeb konsumentów.
Facebook:
Na Facebooku prezentujemy ofertę produktową i promocyjną. Nowe katalogi i promocje komunikujemy formatami, które ułatwiają konwersję użytkowników do nowych gazetek oraz na stronę www.
Strategia i komunikacja
Instagram:
Komunikacyjnie wciąż jesteśmy w wyborze, jednak na tej platformie kładziemy szczególny nacisk na kreatywność. Grafiki generujemy z użyciem AI. Dzięki temu możemy pokazać produkty w zabawny, zwracający uwagę i zapadający w pamięci odbiorcy sposób.
Influencer marketing:
Wdrażamy również działania z zakresu influencer marketingu. Współtworzone treści to przepisy z wykorzystaniem produktów dostępnych w E.Leclerc oraz filmy prezentujące ofertę. Wszystko po to, aby zwiększyć udział contentu wideo w komunikacji, który nie tylko dobrze angażuje ale również dobrze prezentuje ofertę klienta.
Wyniki
- 29 mln wyświetleń na Facebooku
- 13k interakcji na Facebooku
- 3,8 mln zasięgu na Facebooku
- 1,8 mln zasięgu na Instagramie
- 3,8k interakcji na Instagramie