Content Marketing Vistula

Działania content marketingowe Vistula Blog
Cele:
- Umocnienie pozycji marki
- Zwiększenie ruchu organicznego
- Wzrost zaufania do marki i zaangażowania konsumenta

Strategia:
Naszym kluczowym założeniem było zbudowanie silnej obecności marki na górnym etapie lejka sprzedażowego. W strategii uwzględniliśmy:
- Stworzenie treści w oparciu o mikromomenty, czyli sytuacje, w których użytkownicy poszukują inspiracji i informacji związanych z modą męską.
- Dostosowanie kanałów komunikacji i treści do grupy docelowej, tak aby skutecznie angażować odbiorców.
- Opracowanie strategii contentowej, która obejmuje zarówno frazy produktowe, jak i treści edukacyjne zwiększające świadomość marki.
Realizacja:
Aby osiągnąć założone cele, wdrożyliśmy kompleksowe działania SEO i content marketingowe:
- Launch bloga Vistula (wiosna 2024) – stworzenie nowego kanału komunikacji umożliwiającego publikację wartościowych treści.
- Analiza kategorii produktowych i strategia contentowa – dostosowanie treści blogowych do fraz produktowych i edukacyjnych wspierających górną część lejka sprzedażowego.
- Optymalizacja stron kategorii i podkategorii – poprawa struktury, treści i dostosowanie ich pod SEO, co zwiększyło ich atrakcyjność zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek.
- Publikacje wizerunkowe w mediach z kategorii fashion & lifestyle – współpraca z topowymi wydawcami w celu budowania autorytetu marki i zwiększenia jej zasięgu.
- Regularna publikacja evergreenowego contentu – tworzenie treści, które zachowują swoją aktualność przez długi czas i generują stały ruch organiczny.
- Strategiczne wykorzystanie infografik – infografiki umożliwiają klientom szybkie zrozumienie zalet i kontekstu stylizacji ubrań z asortymentu marki, prezentując kompleksowo możliwości kreacji na różne okazje. Dzięki nim marka w sposób estetyczny i angażujący prezentuje pełen potencjał swojej kolekcji.

Efekty:
- 3,68 mln wyświetleń w Google w 2024
- 40,7k kliknięć z bezpłatnych wyników wyszukiwania w 2024 (czerwiec-grudzień)
- 333 – na tyle fraz kluczowych pojawił się blog Vistula w top3 w Google
- 115 – na tyle fraz kluczowych artykuły Vistuli pokazują się w “pozycji 0”
- 51 artykułów na blogu Vistula
“Dzięki cyklicznej publikacji nowych artykułów sekcja blog od launchu w czerwcu dynamicznie rośnie – z miesiąca na miesiąc osiągamy coraz większe wolumeny.”
Autor: Klaudia Jędrych, Content Marketing Specialist